Fezza dan Faizal

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 21, 2010

perkara2 yg selalu kita lihat

thn ni je aku dah g interview 2 kali..bln 2, n bln 10 dua ari lepas...so dalam kedua2 interview tuh aku leh tgk beberapa aksi2 yg selalu dpt kite lihat time g interview..

1. laki pakai tie, pakai kot, blazer, pmpuan pakai bju kurung, kemeja, blazer

ok, ni perkara bese..=p

2. sesi berkenalan

kt mane2 interview pn msti ade sesi perkenalan.."yo bro, dari mane?" (smbil berjabat tgn), "hai, awak dr mane, keje kt mane?"..borak2 cm ni bese nye utk isi mase lapang nk tggu turn di interview atau pn sbb nk ilangkan nebes..tp aku rse la kan, perkenalan tuh akan berlangsung time tuh je..lepas dr interview tuh, korg agak2 korg akan mengaturkan perjumpaan kali kedua ke?..xpun paling2 pn korg akan mtk no tepon dorg..motip = nak tnye, bile result kuar, dpt ke x..
dan aku , aku mmg xkan buat cm tuh,,aku suke duk sorg2 je..malas la bkenalan..sbb aku tau ending nye cm tuh..hehe..aku lebih suke time tuh berangan mende2 yg menyeronokan yg bakal berlaku kt aku ari tuh =)

3. bermain msg

yg ni pn aku bese tgk..even aku pn wat mende same..org2 yg agak2 xde kwn, akan trus mencapai telefon bimbit masing2 dan mule menaip msg..mungkin akan msg pakwe/ makwe atau org2 yg korg rse dorg perlu tau korg berbakat sehingga dipanggil interview..

4. saje nk saiko kan diri sndiri

yg ni rentetan dr no 2 td..bile dah borak2, sudah tentu la korg akan tnye die keje kat mane kan..dan2 plak dorg akan cite, dorg sgt berbakat, pernah keje situ sini..dan sudah tentu moral korg akan down sbb akan fikir 'wah msti die dpt keje ni..hebat sungguh'..dan trus2 je korg menutup buku atau ape saje jenis nota kaki yg korg bwk sbb rse mcm xde harapan..(tu la sape suh borak=p)

5. xnk gtau ape interviewer tnya dlm bilik interview

ok, yg ni..dah borak punye la ramah mesra sebelum interview, tp pas salah sorg masuk bilik interview, dan bile dah selesai, kwn borak td akan tnye, dorg tnye pe td..dan yg sorg tu plak akan jwb.."bese je soklannye..ok la,.ok la balik dulu ye"..x plak mesra pas interview tuh..

6. senyum

pas kua dr bilik interview, smbil masih memegang tombol pintu bilik, pasti sume yg kua akan tersenyum..senyuman yg x bape pasti sebab munasabab nye..sama ade yakin akan dpt keje itu, atau senyum sbb x dpt jwb langsung..=p

itu je wat mse ni aku leh pk..ari ni aku xde kelas..so byk tol post nye..walaupn pendek2..ade la jugak tuh..

p/s: mcm dah lame blog ni tidak besertakan dgn gamba2 aku..cantik sgt ke? =p

No comments: