Fezza dan Faizal

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 4, 2009

Tugasan Malam ni~

Aku telah ditag oleh encik Wadi a.k.a seorg pekerja Intel..[promot2]..

Soklan maut die:

Money vs Job Satisfaction. Yang mana anda prefer ? Pilih salah satu saja <--ayat ni cm skema sket..hehe

money VS job satisfaction ek..

bg aku, jawapan yg aku bagi x len x bukan ialah Job Satisfaction..
nape?

aku mnjawab bukan kerana ingin dilihat mulia atau suci murni sebb x pentingkan duit,
tp aku jawab berdasarkan pengalaman yg dah sedia ade iaitu pengalaman semasa ber intern..hehe..

dan utk sape2 yg xtau, mase intern dulu aku telah bertukar company daripada F kepada M..
nape?
kalu nk dibandingkan kedua2 company ni, F menawarkan elaun RM500 sebulan berserta kad makanan setiap bulan dimana ianya dilihat sebagai syurga gak lah utk pelajar2 prektikal..sedangkan..aku telah mengambil keputusan utk berpindah ke M yg tidak bg elaun sehabuk pun..huhu..

so nape aku tegar bertuka kampeni?

[selain dr reason2 personal]

sbb aku nk sgt tuka, ialah sbb aku sgt x suke dgn environment kt sane..ramai china, duk dlm cubical je sume..masing2 wat hal sndiri, sv plak mmg xleh blah, kerek nak m***, xleh ditnye, kalu tnye, msti nk pandang slack mcm aku x reti wat keje..padahal tnye je pun..=( dll..kesimpulannye..mmg sume kt situ x bes walaupn aku still ade kwn2 di sane spt Kay-n dan aida..
tiap2 malam msti pk esok nk ponteng ke x..huhu
dan tiap mggu msti ade satu ari aku ponteng kije..
sbb nye..
x leh adapt ngan environment kt situ dan rase sakit sgt jiwa..[siap berniat pose nazar kalu dpt tuka kampeni..hehe]

nak dibandingkan dgn kampeni M yg lgsung x byr elaun tuh, jiwa aku tenang disane walapun sakit pale ngan coding..sume org baik kt sane..bulan pertama keje, sume makan minum dibelanja oleh mereka..hehe..ngan manager2 pun boleh siap main2 kirim salam..huhu..

**sy berkawan baik dgn Mr.Affendi (yg handle internship UTP) semasa sy menghadapi masalah jiwa kacau di F**


so kesimpulannye, money x penting bg ku..kalu tmpt keje bes, keje bes dan gaji pun bes tu dah dikire bonus bagiku..

tp jgn slh paham,,aku still nak jugak gaji yg besar..tp kalu nk dicompare ngan job satisfaction tu, money akan kalah..hehe..[bahasa rojak digunakan..tidak sesuai untuk jurnal atau urusan rasmi]

3 comments:

WaDieQ said...

Betul tu fezza. Aku mengalama keadaan yang sama dgn ko waktu intern :(

Aku skarang kat utp ni.. tgh diskus2 pasal master.. jom sambung belajar

Putera Katak said...

F = Freescale ...
hahaha...
kaman link my blog...
nice to read yours..

peeja said...

cane tau freescale..haha