Fezza dan Faizal

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 27, 2008

woi~

hye sume kw2..ai dah xde exam neh busan lak xtau nk wat pe..
seb bek ade blog, leh update2 kan..

post kali neh nk cite mse zaman2 aku mude2 dlu..memandang kan aku
bru masuk 22 thn semalam [26 nov], tetibe je rse rindu
zaman kecik2 cenonet..

Tadika [1991]

aku stat tadika mse umo 6 thn..mse tu mmg stended bdk2 tadika masuk time umo 6 thn..mse aku kecik2 dulu, aku mmg la tersangat pendek.
obvious gile dr kwn2 seperjuangan aku..xpe la..dimaafkan sbb mse tuh xde hormon pembesaran lg..hehe
first day tadika, aku x pakai bju sekolah tp pakai bju gaun kembang wane pink.aku x tau ape motif mak aku pakaikan bju tuh kt aku.
adakah baju skolah x smpt dibeli? atau mak aku nk tnjuk kt dak2 lain yg die telah berjaya wat anak2 nye nmpak vogue di ari pertama tadika?
argh keliru2..

mse smpai kt tadika je pagi2 sblm stat kelas, letak beg trus men kejar2 ngan dak laki..maaf, time tu x suke kwn ngan pmpuan..dorg suke men tumbuk2 daun nk men masak2..
aku lg suke aktiviti yg menggunakan seni olahraga spt kejar2, nyorok2, cubit2 dll..

kt sekolah dulu, ade sorg dak laki neh..sblm dia nk g tadika, die msti singgah umah aku utk bawak bekal kt aku..nasik lemak, kuih2, mcm2 lg..
die tggu depan umah sbb nk g same2..sweet kan..haha
n waktu ptg lak, aku plak yg g umah die..ajak men skipping la, men kejar2, men wat unggun api, panjat pokok rambutan umah die n tapau bwk blk..
tp pas tuh, die pindah sabah sbb ayah die dpt keje sabah..sementelaah itu kitorg bpisah..xtau nk cr kt mane..syahmi where are u now? ko bwk skali tali skipping
aku, bile nk pulangkan blk..?? =D

Sekolah rendah [1992]

kt sekolah rendah, time pagi sekolah kebangsaan..ptg lak sekolah agama..kt sekolah keb aku slalu kne buli sementelaah fizikal aku yg cinonet itu..tp
kt sekolah agama, aku naik taring sbb aku seorg pengawas sekolah agama..huahau..so sesape yg buli aku kt sek keb, akan terima akibat di sek agama..n dorg
bls dendam blk kt sek keb..begitulah putaran idop aku..huhu..

kne2 buli pn, cikgu ttp pilih aku jadi ketua kelas..mse tuh cikgu nk lucutkan jawatan ketua kelas dr seorg dak laki neh sbb die x wat keje..
kate cikgu aku 10 thn lalu "ari ni sy nk pilih org lain jadi ketua kelas, ganti harussani..sy lantik hafezza..bgn fezza"..wah mase tu kembang kempis idung aku
sbb kne lantik jd ketua kelas..besar tanggungjawab aku neh..pg2, kne curik kapur papan hitam kelas lain sbb klas aku slalu x cukup kapur, kne cek smpah bwh meja
dak2 neh..kalu dak2 tuh bdn 2 kali ganda size aku, aku tpaksa buangkan utk dorg..takut..haha~

kt sekolah agama lak, sbb aku neh pengawas, so uztazah caye kt aku utk jage klas time die miting..so time uztazah xde, aku lah ronda2 dlm klas xbg dorg bising..
mende paling mengong aku rase sbg seorg budak dan paling mengong utk dak2 kelas aku - bila time jage klas tuh tetibe aku dpt idea bg dorg hepi..
aku-"okey, skang ni aku nk tulis name korg sume kt papan hitam...sape yg paling baik ngan paling x bising, aku akan padam name korg kt papam itam neh..
bile aku padam, mknenye korg leh angkat beg n balik"..dgn bangganye aku bg arahan.

so 'pertandingan' tersebut dimulakan..sume dak2 hingusan itu pn tunduk kan muke kt meja..sunyi sepi kelas..huhu..
"ok, aqlima leh balik dulu"..aku bg arahan kt dak pmpuan yg naif ini..

"terima kasih awak"- dak tuh

"go go" -aku

dan aku pn trus wat misi memadam name2 mereka yg dilihat spt mayat x bergerak2...haha..

tetibe aqlima kembali ke dalam kelas bersama seorg uztaz..uztaz tu ckp " ni sape suh balik awal neh, kan baru kul 5.30 nih"

err..aku ke bersalah..tp nk menten macho sbg seorg pengawas, aku pn ckp
" aqlima, sape suh awak balik?"

aqlima pn duduk kembali ke tmpt asal smbil aku wat2 padam papan itam..=D

hhoho..aku yg memandai jek kasi org balik..blk sekolah agama slalunye kul 6.30..gilos tol aku..
----------------------------------------------------------------------------------

tu 1 hal, yg plg aku ingt lg, mse kt sekolah dulu aku slalu tertuka jadual ari len..kalu ari selasa aku ttgk jadual ari rabu n seterusnye..so dgn otomatiknye tersalah bwk buku..menyedari hakikat itu, aku trus kol bapak aku kt public pon sekolah " abah, ja tertinggal buku sekolah la..abah datang bwk kt tmpt bese tau..sebelah kiri pintu gate.."

"tinggal buku ape nye..letak kt mane buku tuh"

"kt atas meja la.hm bawak buku latihan matematik, buku teks kajian tempatan, buku amali sains kaler biru, buku teks sains, buku latihan panjang kaler hijau bkn kaler putih tuh, bwk buku yg ja pinjam kt perpustakaan skali..name buku tuh 'hikayat panglima melayu'..tu je"

"banyoknyeee..mu ni gak eh"

tut tut..aku dgn pantas letak tepon..tkt kne bebel..ape2 hal kite setel kt umah je la abah ek..


Sekolah menengah [2003]

kt sekolah men lak, aku dah xkne buli sbb aku cm byk pengaruh dr segi kwn2..sejak2 aku dpt highest mark utk exam pendidikan agama, saham aku naik..kwn ramai..
sume nk berehat same ngan aku..huhu..

form 5, aku ade pertubuhan..name pertubuhan tu 4i..dibintangi 4 org gadis cun..agak mencapap di sekolah..disebabkan aku ajk sidang redaksi yg wat majalah sekolah,
so dgn tegarnye aku msukkan gmba2 4i dlm majalah tuh..sume artikel yg kitorg wat lak sume berjaya dipilih..agak2 dlm 5 pages gak la ruangan utk kiotrg..hehe

kt sekolah dulu, aku xde pakwe..xtau pn cane nk bcinta..malah xtau pn perkataan cinta tuh wujud..haha..poyos..yg aku tau blaja blaja n blaja smpai mati..huhu..

kt sek men, aku rapat ngan seorg dak laki yg agak tidak laki..die seorg auww~..bkn aku yg rapat ngan die, die yg merapatkan diri ngan aku..kalu die ade problem, die suke dtg kt aku..sbb aku akan setelkan problem2 die ngan kate2 nasihat aku yg poyo..
disebabkan die bkn satu kelas ngan aku, so time2 sume cikgu sekolah ade miting, so sume dak2 skolah wat hal masing2..dan di kejauhan mamat auww tersebut jenguk2 aku dr jauh dan melemparkan senyumanlalu melambai2 ke arah aku..

"boringla fezza" - kata mamat tuh dgn sore bapoknye..haha

"boring ek, masuk ar klas aku..jom"

dia pn dok sebelah aku..

"fikri, nyanyi la satu lagu utk aku..aku suke sore ko..shedaappp sgt" -aku puji fikri (name mamat auww tuh)

"fikri malu la" - [muke dak auw yg malu2 kucin mmg xleh blah]

"kamon la fikri"

"ok, fikri nyanyi..fezza janji jgn gelak tau"..kate fikri smbil membetulkan rambut di telinga nye..

"bermaknakah tiap baris kata2, atau kah sekadar lakonan~..nyanyian siti burhaliza bergema kt tinge aku..err beremang bulu roma.."sedap fikri, i love it"

"fezza neh, malu fikri tau" -smbil berlari meninggalkan aku sbb malu la kunun..

haih, mane ko skang ek..ari tu aku nmpk name ko tersenarai join PLKN..arap2 ko sudah berubah..haha


-akan diupdate later-


UTP [2004]


nnti ar cite..huhu..

4 comments:

NurFiera Mohd Zain said...

waaaaaaaa
bestnye bc cite awk
cm lbih kurg je pjlnn bdk2 zaman dlu2 eh
tulis name kt ppan itam
curi kapur
hahaha...smbung la lg..ske3
:)

peeja said...

wah ade pembace setia rupenye..hehe..okeyh2, ade idea kite cite lg..=)

Ashraf.K said...

pembuli rupanya dia ni masa kecik2 dulu...

FuNNa said...

wauu so switt..haha..cpt la smbung cite!